2012. november 28., szerda

Mit fúj a szél? Cd-ből karácsonyi díszt

Egy egyszerű, de annál hangulatosabb, és rendkívül jól variálható karácsonyi dísz készítését osztanám meg most veletek. Az ötlet úgy született, hogy a bátyám a rossz cd-it nem kidobta, hanem inkább nekem adta, hátha én majd hasznosítani tudom valamire. Szóval lett egy szatyor rossz cd-ém és a karácsony közeledtével nem volt kérdés, hogy mi lesz a belőlük.
Ami szükséges a készítéséhez:  - rossz cd, - olló, -tetszés szerinti fonal,- tű és hímzőcérna, - filc anyag, -fríz anyag.
A Cd-re egyszerűen rákötöm középen a kiválasztott fonalalt és elkezdem feltekerni, lehet az egész felületre egyszínű fonalat használni vagy akár fél úton hozzákötni egy másik színű fonalat és azzal folytatni. Én próbáltam a fehér színű fonalt hangsúlyozni mert így kis hópehely lesz belőle. Ehhez a fehérhez arany színű fonalat kombináltam. Mikor már az egész cd beborítottuk a fonallal, a hátoldalán (ahol a kis csomót hagytuk mikor kezdtük a tekerést) kis akasztót csinálunk amit egy tűvel és cérnával odarögzítünk.

Ha kész a kis hópelyhünk akár hagyhatjuk így is, mert már önmagában is aranyos dísz. De lehet bővíteni csillaggal, haranggal vagy bármilyen szimpatikus figurával. A figura elkészítéséhez nem árt egy kis sablon, persze a biztos kezűeknek ez nem szükséges. Filcanyagból kivágjuk a kívánt figura mindkét felét, (én az egyik felét ki is hímeztem) majd hímzőcérnával összevarrjuk és mikor a varrás 3/4-énél tartunk megtöltjük fríz anyaggal. A végén erre is varrunk kis akasztót, amivel aztán hozzárögzíthetjük a hópelyhünk hátoldalára.
Az így elkészült hópelyheket kiakasztatjuk az ablakba, vagy akár térképtű segítségével tetszés szerint bárhova.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése